Інкотермс 2010 і його відмінності від Інкотермс 2000

Поділитися інформацією:

Важливі моменти, які відрізняють Інкотермс 2010 від минулого видання – 2000 викладені у 4 абзацах:

** Умови: DAP та DAT. В Інкотермс 2010 було скорочено кількість термінів з 13 до 11, було видано два нових (DAP — delivered at place — поставка до пункту, DAT — delivered at terminal — поставка до термінала), они могут применяться в качестве мультимодальных. Терміни (DAF, DES, DEQ, та DDU) було виведено із вжитку.

  • DAT поставка до терминалу, пункт був змінений на DEQ: товара передається покупцеві незавантаженим. На відміну від DEQ – DAT застосовується під час мультимодальних перевезень.
  • DAP (поставка товару до пункту призначення). DAP замінив DAF, DES та DDU, передбачає поставку товару для розвантаження, перевантаження під митним контролем або розмитнення.

**Нові витрати та ризики у FOB, CFR та CIF:

  • В умовах поставки FOB (франко-борт), CFR (вартість і фрахт) та CIF (вартість, страхування та фрахт). Incoterms 2000 – ризик під час поставки за цьома трьома умовами переходив до покупця після доставки вантажу до борту.
  • Згідно Инкотермс 2010, перехід ризиків настає після відвантаження товару на борт судна.

Incoterms 2010

 

Инкотермс 2010 и его отличия от Инкотермс 2000
Клацніть на зображення для збільшення

 

  • Група Е – зобов'язання продавця обмежені передачею товару покупцеві.
  • Група F – зобов'язання продавця полягають у відправленні вантажу, їм не сплачують за основне перевезення.
  • Група С – продавець сплачує за перевезення без прийняття ризиків.
  • Група D – передбачає максимальні ризики та витрати продавця. Продавець доставляє товар в обумовлене місце.
  • Група С (CIF та CIP) передбачає страхування товару, у групі D (DDP) сплачується імпортне мито.

Категорія «Е» – Відвантаження

 

EXW: будь-який вид транспорту

EX Works ( … named place)

Франко завод ( …назва місця)

Перехід ризиків: У момент передачі товару на склад продавця.

Експортні митні формальності: Відповідальність покупця.

Імпорті митні формальності: Відповідальність покупця.

 

Категорія «F» – перевезення не сплачується продавцем

 

FCA: будь-який вид транспорту

Free Carrier (…named place)

Франко перевізник (…назва місця)

Перехід ризиків: В момент передачі перевізнику на склад продавця.

Експортні митні формальності: Відповідальність продавця.

Імпорті митні формальності: Відповідальність покупця.

FAS: морські та внутрішні водні перевезення

Free Alongside Ship (… named port of shipment)

Франко вздовж борта судна (… назва порту відвантаження)

Перехід ризиків: В момент розміщення товару вздовж борта судна.

Експортні митні формальності: Відповідальність продавця.

Імпорті митні формальності: Відповідальність покупця.

FOB: морські та внутрішні водні

Free On Board (… named port of shipment)

Франко борт (… назва порту відвантаження)

Перехід ризиків: З момента повного завантаження на борт судна.

Експортні митні формальності: Відповідальність продавця.

Імпорті митні формальності: Відповідальність покупця.

 

Категорія «C» – перевезення товару сплачується продавцем

 

CFR: морські та внутрішні водні перевезення

Cost and Freight (… named port of destination)

Вартість й фрахт (… назва порту призначення)

Перехід ризиків: З моменту завантаження на борт судна.

Експортні митні формальності: Відповідальність продавця.

Імпорті митні формальності: Відповідальність покупця.

CIF: морські та внутрішні водні перевезення

Cost, Insurance and Freight (… named port of destination)

Вартість, страхування, фрахт (порт призначення).

Перехід ризиків: З моменту повного завантаження товару на борт судна.

Експортні митні формальності: Відповідальність продавця.

Імпорті митні формальності: Відповідальність покупця.

CIP: будь-який вид транспорту

Carriage and Insurance Paid Тo (… named place of destination)

Фрахт/перевезення та страхування сплачені до (….місця призначення).

Перехід ризиків: В момент доставлення/передачі перевізнику.

Експортні митні формальності: Відповідальність продавця.

Імпорті митні формальності: Відповідальність покупця.

CPT: будь-який вид транспорту

Carriage Paid To (… named place of destination)

Фрахт/перевезення сплачені до (призначення).

Перехід ризиків: В момент доставлення/передачі перевізнику.

Експортні митні формальності: Відповідальність продавця.

Імпорті митні формальності: Відповідальність покупця.

 

Категорія «D» – Доставка

 

DAT: будь-який вид транспорту

Delivered At Terminal (… named terminal of destination)

Поставка на терміналі (… назва терміналу)

Перехід ризиків: В момент доставки товару на термінал покупця.

Експортні митні формальності: Відповідальність продавця.

Імпорті митні формальності: Відповідальність покупця.

DAP: будь-який вид транспорту

Delivered At Piont (… named point of destination)

Поставка до пункту (… назва пункту)

Ризики: В момент доставки товару до пункту вказаного покупцем.

Експортні митні формальності: Відповідальність продавця.

Імпорті митні формальності: Відповідальність покупця.

DDP: будь-який вид транспорту

Delivered Duty Paid (… named place of destination)

Поставка зі сплатою мита (… назва місця призначення).

Перехід ризиків: В момент передачі товару у розпорядження покупця.

Експортні митні формальності: Відповідальність продавця.

Імпорті митні формальності: Відповідальність продавця.

DDU, DAF, DEQ, DES виключено з ІНКОТЕРМС.

 

Чинність ІНКОТЕРМС 2010 у дії

 

International Commercial Terms набув чинності 1 січня 2011 року після публікації Міжнародною торговельною палатою. Згідно наказу України «Про застосування міжнародних правил інтерпретації комерційних термінів» від 04.10.94 N 567/94, обов'язкова до виконання редакція 2000 року.

 

КОЛИ НАБУВАЄ ЧИННОСТІ ІНКОТЕРМС 2010 ПРИ МИТНОМУ ОФОРМЛЕННІ ВАНТАЖУ

 

У класифікаторі Incoterms 2010 з'явилися нові умови поставки (DAT та DAP), які застосовуються при декларуванні товарів. При цьому ДМС обумовлює момент, що постачання товарів по кодам DAT та DAP не буде здійснюватися при укладанні контрактів. Державний митний орган вважає, що застосування Інкотермс 2010 залежить від контракту; перешкоду складає лише вибір українського права.

У законодавчому масиві надається перевага закону «Про зовнішню економічну діяльність». Згідно 6 статті стає можливим використовувати право, вказане сторонами контракту чи право держави продавця. Якщо контракт виведено з правового поля описаним раніше способом про іноземне право, то його можна базувати під Інкотермс 2010 та заявляти відповідні нові коди поставки у митній декларації.

 

Чи є привід для хвилювання

 

Якщо у контракті вікористовуються попередні версії Інкотермс або вони зовсім не використовуються, то можна не хвилюватися з приводу змін, що набули чинності.

У випадках, коли контракт посилається на Інкотермс, важливо знати про те, що з 1.01.2011 року з'явилася система посилань. Починаючи з першого січня цього року, посилання буде вести на Інкотермс 2010, якщо сторонами не було обумовлено інше. При укладанні контракту важливо врахувати зміни у класифікаторі та внести їх до вже існуючого договору.

Важливі зміни

  1. Було видалено правила DAF, DES, DEQ та DDU, замість них введено пункти DAP – доставка до місця, DAT- доставка вантажу на термінал.
  2. Було створено 2 класи класифікатора: правила для будь-яких видів транспорту та для морських й річкових перевезень.
  3. Віднині правила застосовуються, як для внутрішніх, так й для міжнародних постачань.
  4. Введены посилання, що дозволяють передивлятися електронну версію документа.
  5. Переглянуто страхове покриття.
  6. Було розподілено витрати щодо зберігання вантажів на терміналі.

 

ЗМІСТ ІННОВАЦІЙ ІНКОТЕРМС 2010

 

ICC було зроблено заміну:

  • DAP – доставка до місця, застосована замість DAF, DES та DDU.
  • DAT- доставка на термінал замінила DEQ.

Через плутанину та неправельного вибору умов було прийняте рішення щодо скорочення деяких пунктів міжнародного класифакатора. Нові умови не впливають на вибір транспортних засобів. Під час встановлення митної вартості важливо враховувати: за умов використання DAT у вартість товару вже включено витрати на перевезення до терминалу та розвантаження, але не включено витрати, пов'язані зі страхуванням.

При використанні DAP у фактурну вартість включено витрати на перевезення, без страхування та розвантаження. Нові правила ввели зобов'язання обо сторін надавати інформацію за запитом у випадку імортно/експортної очистки, це дозволяє точніше визначити митну вартість.

 

Порівняння та уточнення ІНКОТЕРМС 2000 (Incoterms 2000)

 

Основна мета Інкотермс передбачає забезпечення населення торговельними термінами, міжнародними правилами і їх тлумаченням. Важливо, щоб при укладанні важливих договорів сторони включали в документ посилання на діючий варіант міжнародного класифікатора. Відсутність посилання на новий варіант Інкотермс, найчастіше, призводить до розбіжностей.

В 1990 році Incoterms являє собою збірку правил, яка складається з 4 категорій. Вони відрізняються по суті:

  • термін, згідно якому здійснюється передача товару покупцеві на своїй території («E» — термін — EX WORKS);
  • друга група. Продавець зобов'язується поставити товар перевізнику, якого призначає покупець («F» — терміни — FCA, FAS та FOB).
  • «C» — терміни, згідно з якими продавець укладає договір на постачання, але не приймає на себе ризик втрат, пошкодження товару або додаткові витрати через будь-які події після відвантаження та відправлення (CFR, CIF, CPT та CIP);
  • «D» — терміни, за яких продавець несе всі витрати та ризики, що необхідні для доставки товару в країну призначення (DAF, DES, DEQ, DDU та DDP).

 

ІНКОТЕРМС 2000

 

 

Група «Е» — Відправлення

EXW: Франко завод (… назва місця)

Група «F» — Основне перевезення не сплачено

FCA: Франко перевізник (… назва місця призначення)

FAS: Франко вздовж борта судна (… назва порту відвантаження)

FOB: Франко борт (… назва порту відвантаження)

Група «С» — Основне перевезення не сплачено

CFR: Вартість й фрахт (… назва порту призначення)

CIF: Вартість, страхування та фрахт (… назва порту призначення)

CPT: Фрахт/перевезення сплачені до (… назва місця призначення)

CIP: Фрахт/перевезення та страхування сплачені до (… назва місця призначення)

Група «D» — Прибуття

DAF: Поставка до кордону (… назва місця доставки)

DES: Поставка з судна (… назва порту призначення)

DEQ: Поставка з пристані (… назва порту призначення)

DDU: Поставка без сплати мита (… назва місця призначення)

DDP: Поставка зі сплатою мита (… назва місця призначення)

Правила Інкотермс побудовані на зобов'язанні продавця по постачанню, а точніше, розподіляють обов'язки між продавцем і покупцем. Якщо люди співпрацюють багато років, то вибудовують комерційні відносини. Вони дотримуються цієї практики у складанні наступних угод включаючи пункти Інкотермс 2000 у договір.

 

ОСНОВНІ ТЕРМІНИ

 

«E» (мінімальні зобов'язання для продавця) – продавець передає товар покупцеві в обумовленому місці. На практиці продавець допомагає завантажити товар у транспортний засіб покупця. У випадках, коли покупець бажає більшого, цю умову слід прописати у договорі.

 

«F» – передбачає доставку товару продавцем згідно інструкцій покупця. Випадки, у яких поставка може бути завершена:

  • місцем відвантаження є приміщення покупця;
  • при завантаженні товару у транспортний засіб покупця;
  • товар надано у розпорядження покупця без відвантаження з транспорного засобу продавця.

 

«C» – згідно термінів до кола інтересів продавця входить укладання договору поставки власним коштом. Обов'язково вказують подробиці сплати транспортних витрат. Пункти CIF та CIP передбачають страховку та витрати зі сторони продавця.

 

«D» – продавець відповідає за постачання товару у призначене місце - пункт на кордоні або країні імпортера. Продавець несе усі ризики та витрати з доставки до моменту передачі вантажу. Згідно термінам «D», за виключенням DDP, продавець не зобов'язаний доставляти товар, очищений для імпорта в країні призначення.

 

ВИД ТРАНСПОРТУВАННЯ ТА ВІДПОВІДНИЙ ТЕРМІН ІНКОТЕРМС 2000

 

Група Е

EXW: Франко завод (… назва місця)

Група F

FCA: Франко перевізник (… назва місця призначення)

Група С

CPT: Фрахт/перевезення сплачені до (… назва місця призначення)

CIP : Фрахт/перевезення та страхування сплачені до (… назва місця призначення)

Група D

DAF: Поставка до кордону (… назва місця доставки)

DDU: Поставка без сплати мита (… назва місця призначення)

DDP: Поставка зі сплатою мита (… назва місця призначення)

Тільки морський та внутрішній водный транспорт

Група F

FAS: Франко вздовж борта судна (… назва порту відвантаження)

FOB: Франко борт (… назва порту відвантаження)

Група C

CFR: Вартість й фрахт (… назва порту призначення)

CIF: Вартість, страхування та фрахт (… назва порту призначення)

Група D

DES: Поставка з судна (… назва порту призначення)

DEQ: Поставка з пристані (… назва порту призначення)

 

РОЗПОДІЛ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ТА ПЕРЕХІД РИЗИКІВ У ІНКОТЕРМС 2000

 

«Франко завод» означає, що продавець виконав свої зобов'язання щодо постачання тоді, коли надав товар покупцеві на своєму підприємстві, заводі, фабриці, складі. Продавець не відповідає за завантаження товару та за митну очистку для експорта. Цей термін накладає мінімальні обов'язки на продавця. Витрати та ризики несе покупець. Усі побажання та поправки можуть бути узгоджені у контракті. Якщо продавець погоджується нести усі витрати та ризики, то застосовується термін FCA.

 

Термін «Франко перевiзник» означає, що продавець доставляє товар, що пройшов митне очищення. Якщо постачання здійснюється на території продавця, то він несе відповідальність за товар. Якщо воно здійснюється у інше місце, то продавець не несе відповідальність за вантаж. Цей термін застосовується до всіх видів транспорту, перевізником є будь-яка особа, яка вказана у договорі. У випадках, коли покупець просить прийняти товар особу, що не є перевізником, то продавець вважається таким що виконав свої зобов'язання щодо передачі вантажу.

 

«Франко вздовж борту» означає, що продавець виконав поставку тоді, коли товар відвантажено вздовж борта судна на причалі або ліхтерах. З цього моменту усі ризики та витрати переходять до покупця. Згідно умов FAS продавець зобов'язується здійснити митну очистку від експорту. Цей термін застосовується виключно до морських перевезень.

 

«Франко борт» – продавцем було здійснено постачання, й товар перейшов на судно у вказаному у контракті порту. Усі витрати та ризики несе покупець. Витрати щодо митного очищення несе продавець згідно терміну FOB, застосовується тільки для перевезення вантажу морським транспортом.

 

«Вартість й фрахт» – продавець виконав свої зобов'язання після того, як товар перейшов через поручні судна у вказаному порті. Продавець сплачує витрати за фрахт. Додаткові витрати після відвантаження несе покупець, на нього покладається відповідальність за збереження вантажу. Згідно CFR, продавець здійснює митне очищення вантажу для експорту. Застосовується для перевезення водним транспортом.

 

«Вартість, страхування та фрахт» – продавець виконав зобов'язання з поставки після того, як товар перейшов через поручні судна в порту відвантаження. Продавець сплачує тільки фрахт. Інші витрати та ризики несе покупець. Згідно умов CIF продавець зобов'язаний придбати морське страхування на користь покупця на вантаж , який може пошкодитися в процесі перевезення. Ним також проводиться очищення вантажу від експорту.

 

Термін «Фрахт/перевезення сплачені до» – продавець доставляє товар, сплачуючи усі витрати до пункту призначення. На покупця покладені ризики пошкодження вантажу. Згідно СРТ продавець здійснює митну очистку для експорта. Застосовуються щодо будь-якого виду транспорту.

 

«Фрахт/перевезення та страхування сплачені до» – продавець доставляє товар та оплачує витрати до пункту передачі. Продавець по умовам CIP оплачує страхування з мінімальним покриттям. За умовою СIР продавець проводить очистку товару від експорту. Застосовується при перевезенні товарів будь-якими видами транспорту.

 

Термін «Поставка до кордону» – продавець надає нерозвантажений вантаж, що пройшов очистку від експорту за вказаним місцем до надходження на ТМУ. Важливо конкретно вказати визначення кордону. Цей термін застосовується щодо перевезення товарів будь-яким видом вантажу. В порту призначення будуть застосовуватися терміни DES або DEQ.

 

«Поставка з судна» – продавець поставив товар, надавши не пройшовшого митне очищення для імпорту вантаж покупцеві на борту судна в порту призначення. Продавець несе витрати та ризики з доставки до моменту розвантаження товару. Термін DEQ передбачає продавцем взяття ризиків щодо відвантаження товару на себе. Правила застосовуються у випадку морських та змішаних перевезень, коли товар прибуває в порт на судні.

 

«Поставка з пристані» – продавець поставив товар на пристань в порт призначення, що не пройшов митне очищення для імпорта. Продавець несе всі витрати та ризики, пов'язані з транспортуванням та відвантаженням товару на пристань. Термін DEQ передбачає митну очистку товару покупцем та сплату податків, мита й т.ін.. витрат при імпортуванні. Терміни DDU та DDP покладають на продавця ризики й витрати щодо переміщення вантажу з пристані в інше місце.

 

«Поставка без сплати мита» – продавець надає не пройшовший митне очищення та нерозвантажений товар у розпорядження покупця у вказане місце. Він несе усі витрати та ризики, пов'язані з транспортуванням до місця призначення. Будь-які додаткові збори сплачує покупець. Терміни DES або DEQ застосовуються для поставки на борт судна або у порт на пристані.

 

«Поставка зі сплатою мита» – продавець передає пройшовший митне очищення та нерозвантажений вантаж покупцю в місце призначення. Продавець несе усі витрати та ризики з транспортування, а також будь-які збори для імпорту. Термін EXW доручає продавцю минимальні обов'язки, а DDP – максимальні обов'язки продавця. Термін DDU передбачає взяття покупцем усіх витрат та ризиків з іморту товару.

 

Компанія «Контейнери України»

З 2005 року займаємося поставками контейнерів для всіх видів вантажів. Більше 4500 клиєнтів, включаючи великі компанії, з різних регіонів України впевнилися у якості нашого сервісу та продукції, а також у високій професійності наших співробітників.