Контейнеровози – класифікація і характеристики

Поділитися інформацією:

Стандартний контейнеровоз являє собою велике судно довжиною 70х397 метрів. Це спеціальне грузове судно здатне перевозити до 15500 20-т футових контейнерів. Завдяки повній автоматизації, контейнеровози не потребують великого штату екіпажу. Зазвичай команда складається з 10-26 чоловік. Згідно класифікації контейнеровози виготовляють по TEU. У морських контейнерних перевезеннях приймають участь ISO-контейнери.

Основна класифікація контейнеровозів

Вантажні судна, пристосовані для перевезення контейнерів, називають контейнеровозами. Транспортувальні можливості суден визначаються умовними одиницями. Показник однієї TEU дорівнює обсягу 20-ти футового контейнера. Сучасні кораблі здатні приймати на палубу від 260 до 18000 контейнерів за один рейс.

Для перевезення використовуються контейнери, що відповідають стандартним міжнародним вимогам за класифікацією ISO. Керують морськими транспортними засобами команди, що складаються з 10-26 співробітників. Невелика кількість людей пояснюється автоматизацією робочих систем контейнеровозів.

Класифікація судів (TEU)
Найменування Мінімальна к-ть TEU Максимальна к-ть TEU
Handysize 260 1000
Handymax 1000 1700
Feeder 1700 2500
Sub-Panamax 2500 4000
Panamax 4000 7000

Також є суди, здатні перевозити 16600 та 18200 контейнерів одночасно.

Специфіка конструкції контейнеровозів

Установка контейнерів здійснюється уздовж вертикальних напрямних. У контейнеровозах для розміщення вантажу використовуються трюми і поверхня палуби. При п'ятиярусному навантаженні для фіксації споруджуються опорні стійки між штабелями. Якщо висота судна над поверхнею води не перевищує восьми метрів, передбачається подовження полубака або установка відбійного козирка.

Автоматизація контейнеровозів

Основним елементом системи автоматизації контейнеровозів є вантажні спеціалізовані комп'ютери. Пристрої розраховують стійкість, рівновага і міцність суден.

Також за допомогою систем здійснюється перевірка вантажного плану за такими показниками:

  • Сумісність конструкції транспортувальних ємностей і конструкції палуби. Важливо, щоб кожне контейнероместо збігалося з типом контейнера. Проводяться розрахунки ваги кожного контейнерного ряду.
  • Перевіряється висота розміщення вантажу щодо люкових рівнів трюмів і горизонталі видимості у відповідності з особливостями маршруту. Складні ряди з тари повинні бути сумісними між собою.
  • Враховується необхідність підключення рефрижераторних ємностей з вбудованими холодильними пристроями.
  • Розраховується відповідність сил, що чинять тиск на контейнерне кріплення в залежності від показника GM, граничних значень, що допускаються за правилами міжнародної класифікаційної організації.

Обслуговування суден здійснюється в спеціальних умовах. Для заходу контейнеровозів створюються окремі термінали в міжнародних вантажних портах. Принципи роботи уніфіковані.

Як здійснюється кріплення вантажу на контейнеровозах

Для того, щоб якісно закріпити контейнери, потрібні твістлоки,вони кріпляться в нижніх кутах контейнерних ярусів. Застосування кріплень даного типу запобігає зсуву ярусів. Частіше для максимальної та надійної фіксації контейнерів використовують додаткове діагональне та вертикальне кріплення.
Згідно ДСТу є допустимим нависання контейнерів над судновими конструкціями, якщо вони не виходять за обрис бортів судна. Контейнери, що закріплені у яруси, не повинні перешкоджати обзорові простору з навігаційного мостика.

Найбільші в світі контейнеровози

Контейнеровози - класифікація і характеристики

Один з перших великотоннажних контейнеровозів створений в 1980 році. На «Neptune Garnet» розмістили 4100 контейнерів. Але вже через чотири роки, у 1984, межа місткості перебільшила показник в 4,6 тисяч TEU. Носієм такої маси стало судно «American New York».

Наступні дванадцять років пройшли без змін. Вантажопідйомність найбільших контейнеровозів залишалася на рівні 4,5-5 тисяч одиниць. Це було зумовлено обмеженнями, які залежали від ширини Панамського каналу. Ця категорія кораблів отримала назву Panamax-size vessels, що передбачало наступні параметри: довжина — 294 м, ширина — 32,3 м, осадка — 12 м.

Тепер канал облаштований двома прохідними лініями. Розглядається можливість спорудження третьої смуги з одночасним збільшенням шлюзів. Такий канал стане підготовленим для контейнеровозів третього покоління. Їх місткість перевищує 12000 TEU.

Для маршрутів, які не передбачають проходження через Панамський канал, компанія APL запропонувала ряд судів, які позначають категорією Post Panamax Class. Контейнеровози приймають на палуби від 7 до 13 тисяч TEU. Довголітня п'ятитисячна межа була подолана в 1996 році, коли на борт «Regina Maersk» було завантажено 6400 контейнерів.

Стрімка динаміка розвитку контейнеровозів почала давати щорічні рекорди. У 1997 році початковий показник склав 6,6 тисячі штук, до кінця 1999 року — 8,7 тисяч. Розвиток контейнерного флоту прийняв вражаючі темпи. Більше 30% світового контейнеровозного парку складають кораблі класу post-panamax.

Станом на жовтень 2013 найбільшим за тоннажності контейнеровозом вважалося судно «Mærsk Mc-Kinney Møller». Це був перший у світі транспорт, що прийняв на борт 18238 TEU. На лінії компанії Maersk працює ще два аналогічних контейнеровоза: «Majestic Mærsk» й «Mary Mærsk».

Розвиток кораблебудування дало неймовірний імпульс для будівництва контейнерів. У світі їх налічується сотні тисяч. Якщо вам потрібен контейнер, звертайтеся в компанію «Контейнери України». Тут зібрані транспортні ємності будь-якої моделі, які можна купити, взяти в оренду. Є запчастини та пропонуються послуги з ремонту.

Перспективи розвитку контейнерного флоту

Перші великі судна ULCS ввів в проектування Регістр Ллойда з Ocean Shipping Consultants Ltd. В 1989 році. В кінці 2005 році регістром Germanischer Lloyd та корейскими верфі Hyundai Heavy Industries був наданий до розгляду зовсім новий проект судна, місткість якого склала 13000 TEU.
Габарити судна складають:

  • довжина 382 м, ширина – 54.2, осадка – 13.5 м;
  • 2 гребних гвинти;
  • 2 двигуна, потужність яких складає 45000 кw;
  • трюми – 6230 контейнерів, палуба – 7210 контейнерів;
  • проектна швидкість склала 25.5 візлів.

У найближчому майбутньому вмісткість суден типу ULCS сягне 18000 TEU. Планується ввести в обіг суда, ширина яких складає 60 м, а осадка – 21м. Щоправда, такі великі судна не зможуть проходити через Суецький канал.
Свіжі публікації від компанії Maersk говорять про те, що вона зробила замовлення на побудову 20 суден, міскість кожного – 18000 TEU. Приймання першого судна за новим проектом сталася в серпні 2013 року. На відрізкові між 2010 та 2014 роком очікувалося введення в експлуатацію ще 88-ми судів-контейнеровозів класу Е. Ця подія поклала початок нової лінійки суден, які використовуються у межах азійсько-європейських сервісів. Експерти прогнозували переведення суден з великою вантажопідйомністю – до 10000 TEU на американські порти.
Очікуваний лист введення в експлуатацію контейнеровозів вантажопідйомністю більше 13000 TEU на 2011–2014 р.р.. виглядав так:

  1. MSC: 23 суден, період введення в експлуатацію – 2010–2011 р.р.;
  2. CMA CGM: 5 суден, період введення в експлуатацію – 2011 р.;
  3. COSCOn: 18 суден, період введення в експлуатацію – 2011–2013 р.р.;
  4. HMM: 5 суден, період введення в експлуатацію –2012 р.;
  5. Hanjin: 9 суден, період введення в експлуатацію –2012 р.;
  6. CSCL: 8 суден, період введення в експлуатацію – 2012–2013 р.р.;
  7. MaerskLine: 9 суден, період введення в експлуатацію – 2012–2013 р.р.;
  8. UASC: 9 суден, період введення в експлуатацію – 2013–2014 р.р..

Найбільші контейнерні оператори:

  1. A.P. Moller-Maersk Group Maersk Line;
  2. CMA CGM – Compagnie Générale Maritime (CGM) and Compagnie Maritimed’Affrètement (CMA);
  3. COSCO – China Ocean Shipping Company;
  4. CSCL – China Shipping Container Lines Co., Ltd;
  5. HANJIN – Hanjin Container Logistic;
  6. HAPAG LLOYD;
  7. HMM – Hyundai Merchant Marine;
  8. MSC – Mediterranean Shipping Company S.A.;
  9. Neptune Orient Lines (NOL Group)/APL;
  10. UASC – United Arabian Shipping Company.
Компанія «Контейнери України»

З 2005 року займаємося поставками контейнерів для всіх видів вантажів. Більше 4500 клиєнтів, включаючи великі компанії, з різних регіонів України впевнилися у якості нашого сервісу та продукції, а також у високій професійності наших співробітників.